Güncel Haberler

Bakan Ersoy: Yıl sonu hedefimiz 50 milyon turist, 44 milyar dolar gelir

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, "2022 Yılı Turizm Değerlendirme Toplantısı"nda yılın ilk 9 ayına ilişkin turizm verilerini, beklentileri, gerçekleşen hedeflerle yeni hedefleri değerlendirdi.

AKM Tiyatro Salonu fuaye alanında gerçekleşen toplantı öncesi, Türkiye Kültür Yolu Festivalleri tanıtım filmi gösterildi.

Bakan Ersoy, çok iyi bir sezon geçtiğini belirterek, "Sene başındaki hedefimiz 42 milyon turist, 35 milyar dolar gelirdi. Ancak şubat sonunda Karadeniz'deki çatışma ortamıyla biraz moraller bozulmuştu. Herkes hedefleri aşağı doğru revize edeceğimizi beklerken biz yukarı doğru revize ettik." dedi.

İlk revizyonu 28 Temmuz'da yaptıklarını ve hedefleri 47 milyon turist, 37 milyar dolar olarak yukarı yönlü revize ettiklerini dile getiren Ersoy, "Yıl sonu hedefimizi tekrar revize ediyoruz, 50 milyon turist 44 milyar dolar olarak yıl sonu hedefimizi tekrar yukarı yönlü revize etmiş oluyoruz." şeklinde konuştu.

 

Mehmet Nuri Ersoy, gelişmelerin yıl sonu hedefinin ne kadar gerçekçi olduğunu gösterdiğine işaret ederek, şu bilgileri verdi:

"Çok başarılı bir ekim ayı geçti. Son haftasına doğru giriyoruz. Bana bütün havalimanlarından, bütün kapılardan gecelik rapor geliyor. Muhtemelen 2019 rakamlarıyla başa baş veya biraz üstünde kapatacağız. 2019 yılı biliyorsunuz bizim rekor sayıda turist ağırladığımız yıldı. Pandemi ve Karadeniz'deki çatışma ortamına rağmen aslında sürecin ne kadar iyi yönetildiğini, verilerin rekor kırdığımız yıla çok yaklaştığını burada net bir şekilde görüyoruz."

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) turizm istatistiklerinde yaptığı revizyona da değinen Ersoy, verilerin derlenmesinde bavul ticareti gelirinin yanında marina hizmeti harcamaları, dayanıklı tüketim malları harcamaları ve paket tur harcamalarıyla eğitim ve sağlık turizmi alanlarında yapılan değişiklikleri anlattı.

"Krizlere bağışıklık kazandık"

Bakan Ersoy, salgın ve global krizlere rağmen Türkiye'nin turist sayısı ve gelirde rakiplerinden daha az kayıp verdiğine dikkati çekti.

 

Diğer ülkelerin verilerinin 7 aylık olduğunu aktaran Ersoy, Türkiye'nin de yılın ilk 7 ayına ait verileriyle karşılaştırma yaptıklarının altını çizerek, şunları kaydetti:

"Biz 2018'de bir karar aldık. Dedik ki; 'Biz artık lig atlıyor, bir üst lige geçiyoruz'. Akdeniz çanağındaki ülkeleri artık turizmde rakip olarak görüyoruz. İşte burada bizim rakip olarak belirlediğimiz hedef ülkeler İspanya, İtalya ve Yunanistan, bizim turizm ürünlerimize eş değer ürünler yapan, fiyat kategorisine de yetişmek istediğimiz ülkeler. 2019 turizminde pandemi öncesi kriz öncesi rakamları kıyaslıyorum. 2019 ile 2022'nin 7 aylık verilerini kıyasladığımız zaman İspanya turist sayısıyla yüzde 18 geride. İtalya yüzde 29 geride. Yunanistan yüzde 12 geride. Türkiye 7 aylık seviyede yüzde 7 geride. Yani biz 2019'un kayıplarını çok daha fazla telafi etmişiz. Ama yıl sonu ne diyorsanız; Yıl sonunda bizim beklentimiz eksi 3 ile tamamlamak. Yani neredeyse 2019 verilerini turist sayısı olarak yakalamış olacağız."

Turizm gelirleri bakımından avro/dolar paritesindeki olumsuz gelişmelere rağmen Türkiye'nin rakamlarını çok daha iyi olduğunu vurgulayan Ersoy, "İspanya yüzde 6 geride, İtalya yüzde 13 geride, Yunanistan yüzde 4 gerideyken, biz 7 aylık veride 2019'a göre yüzde 12 artıdayız. Yıl sonunda bu artış oranı daha da çok artacak ve yıl sonunu yüzde 18 artı kapatacağız." değerlendirmesinde bulundu.

 

"TGA ile dünyada en etkili tanıtım yapan ülke olduk"

Bakan Ersoy, krizlere bağışıklık kazanmanın kolay olmadığını sözlerine ekleyerek, bağışıklığın pazar çeşitliliğiyle, pazar çeşitliliğinin ise tanıtımla sağlandığını vurguladı.

Türkiye'nin tanıtımına yönelik 2018 ile 2022'de yapılan çalışmalara değinen Ersoy, 2018'de 12 ülkede sadece dijital tanıtım yapıldığını ve 1.4 milyar gösterim sağlandığını belirterek, "Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile dünyada açık ara en yaygın ve en etkili tanıtım yapan ülke olduk. En önemli elde ettiğimiz başarı aslında bu." değerlendirmesinde bulundu.

Mehmet Nuri Ersoy, ulusal televizyonlarda 34 ülkede, global televizyonlarda ise 200'den fazla ülkede, 300 film hazırladıklarını dile getirerek, basılı yayında 18 ülke 71 mecradaki 270 yayında Türkiye'nin tanıtımını yaptıklarını aktardı. Dijitalde 200 ülkede 16.7 milyar gösterim elde edildiğine vurgu yapan Ersoy, bakanlığın elinde, her bölgeye yönelik 300 yeni çekilmiş tanıtım filmi bulunduğunu söyledi.

"THY'nin uçtuğu her destinasyon hedef destinasyonumuz"

Tanıtımın yapıldığı ülke sayısını da arttırdıklarını dile getiren Ersoy, "Artık hedef destinasyonlarımızı değiştiriyoruz. Eskiden 10-15 ülkeye konsantre olurken şimdi diyoruz ki Türk Hava Yolları'nın uçtuğu her destinasyon, hedef destinasyonumuz. Eğer biz oraya uçuyorsak, bir şekilde oradan turist de getireceğiz. Bütün strateji bunun üzerine kurulu." diye konuştu.

 

Ersoy, ülkelerin potansiyeline göre tanıtım çalışmaları düzenlediklerine işaret ederek, şöyle devam etti:

"Sadece reklam filmleriyle tanıtım olmuyor. Artık değişen dünyada PR çalışmaları çok önemli. Bu da ağırlamalarla gerçekleşiyor. Bu sene yıl sonuna kadar kanaat önderi, youtuber, editör veya turizm profesyoneli olmak üzere 6.500 kişiyi ülkemizde ağırlayacağız. Bunları 360 etkinlikte ağırlayacağız. 4 bini basın mensubu, 2.500'ü tur operatörü olmak üzere 85 ülkeden 81 şehrimize getiriyoruz."

"Go Türkiye" web sitesinin hayata geçtiğini, sosyal medya hesabının takipçi sayısının 2018'den bu yana 380 binden 2.2 milyona yükseldiğini sözlerine ekleyen Ersoy, 10 dilde tanıtım yapan sitede, 81 il, 7 bölgede, gezilip görülecek yerlere ve her türlü konuya dair bilgiye çok rahat erişilebildiğini kaydetti.

Bakan Ersoy, konaklama tesislerinin niteliklerini arttırdıklarını belirterek, "Kanunda yapılan değişiklikle bütün konaklama tesislerine, belediye ve bakanlık belgeli olma şartı getirildi. Niteliği arttırmak istiyorsanız tesislerinize bir standart getirmeniz ve bu standardı çok iyi denetlemeniz gerekiyor." ifadelerini kullandı.

 

Toplam 21 bin 83 tesiste 918 bin 91 oda ve yaklaşık 1.9 milyon yatak sayısı bulunduğu aktaran Ersoy, "Biz bu çalışmayı yapmadan önce Türkiye'de yaklaşık 5 bin tane bakanlık belgeli, 7 bin de belediye belgeli tesis olduğu ileri sürülüyordu. Toplam 21 bin 83'e ulaştık. Beş artı yedi, 12 bin olarak iddia edilen rakam, üç dört ay içinde 21 bin 83'e çıktı. Bu rakamların içinde günübirlik tesisler yok." dedi.

Mehmet Nuri Ersoy, 2020'de TGA ile Michelin arasında iş birliği başladığını, bir sene sonra rehberin İstanbul'da saha ziyaretleri yaptığını vurgulayarak, şöyle konuştu:

"Michelin ziyaret müfettişlerini göndererek restoranları tespit etmeye başladı. Bunun sonucunda toplam 53 restoran takibe değer görüldü. Bir restoran 2 yıldız, 4 restoran tek yıldız, biri de yeşil yıldız aldı. 10 restoran budget dediğimiz bütçeli restoranlar arasında yer aldı. 38 tane restorana da tavsiye verdiler."

"Festivallerle vatandaşımızın kültüre kolay erişimini hedefliyoruz"

Türkiye'nin turizm tanıtımını geliştirmek için Türkiye'yi Kültür Yolu Festivalleriyle tanıştırdıklarının altını çizen Ersoy, bu sene 5 şehirde 7 festival yapıldığını, 362 mekanda gerçekleşen 4 binden fazla etkinlikkte 20 binden fazla sanatçının yer aldığını, 33 milyon ziyaretçiye ulaşıldığını dile getirdi.

 

Bakan Ersoy, gelecek yıl Adana, İzmir, Trabzon, Erzurum ve Gaziantep olmak üzere, her yıl 5 şehrin festivale ekleneceğinin altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Öncelikli olarak vatandaşımızın kültüre kolay ve yoğun erişimini festivallerle hedefliyoruz. Aynı zamanda kültür ve sanat etkinlikleri sayesinde sanatçımıza destek oluyoruz ama her şeyden önemlisi, bu festivallerle destinasyonun tanıtımını, başta Türkiye ve dünyada bilinirliğini artırıyoruz. Bu bize turizm geliri olarak dönüyor. Turizmden elde ettiğimiz gelirin bir kısmını tekrar kültür ve sanata aktarıyoruz. Böyle bir ekosistem oluşturduk."

Türkiye'nin sürdürülebilir turizm yaklaşımına da değinen Ersoy, "Bu aslında geleceğin turizmi. Siz gelecekte sayılarınızı yükseltmek, gelirinizi artırmak, fizibil yatırımlar yapmak istiyorsanız işte bu kurallara uymanız gerekiyor." dedi.

Bakan Ersoy, Türkiye'nin 2021'de Paris İklim Anlaşması'na taraf olduğunu, bu yıl da Türkiye'nin Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi (GSTC) ile hükümet nezdinde anlaşma yapan ve bunu sektörel zorunluluk olarak uygulayacak ilk ülke olduğunu ifade etti.

Konsey programının ayrıntılarına değinen Ersoy, "Aslında sürdürülebilirlik dünyanın bir programı, sadece bizim ülkemizin programı değil. Biz ne kadar hızlı buna adapte olur, ne kadar hızlı geçiş yaparsak bunun avantajlarını o kadar hızlı elde etmiş oluruz." diye konuştu.

Ersoy, uluslararası akredite denetim firmalarıyla çalıştıklarını ve 3 aşamalı bir program olduğunu belirterek, "2023 sonuna kadar birinci aşama var. Birinci aşamada 14 kriter var. İkinci aşama 2025 sonuna kadar gerçekleştiriliyor. Orada da ilave 15 kriter var. 2030 sonuna kadar tamamlanması gereken son 13 kriter var. Bu 13 kriteri tamamladığınız zaman, yüzde 100 sürdürülebilir sertifikasyonu tamamlamış oluyorsunuz. Şimdi bizim aldığımız karar gereği 1 Ocak 2023 itibarıyla işletme belgesi için başvuran tesislerin birinci aşama kriterlerini de yerine getirmesi gerekiyor. Mevcut tesisler için 2023 sonunda kadar vakit veriyoruz yani daha önce işletme belgesi almış olan tesislerin 2023 sonuna kadar bu 14 kriteri yerine getirmeleri gerekiyor." dedi

 

Kaynak:

Sosyal Medya Hesaplarımız

Abone Ol

Reklam

Mağazamızda verilen tüm servisler KONYA GIAD firmamıza aittir ve firmamız tarafından işletilir.




Firmamız, çeşitli amaçlarla kişisel veriler toplayabilir. Aşağıda, toplanan kişisel verilerin nasıl ve ne şekilde toplandığı, bu verilerin nasıl ve ne şekilde korunduğu belirtilmiştir.








Üyelik veya Mağazamız üzerindeki çeşitli form ve anketlerin doldurulması suretiyle üyelerin kendileriyle ilgili bir takım kişisel bilgileri (isim-soy isim, firma bilgileri, telefon, adres veya e-posta adresleri gibi) Mağazamız tarafından işin doğası gereği toplanmaktadır.








Firmamız bazı dönemlerde müşterilerine ve üyelerine kampanya bilgileri, yeni ürünler hakkında bilgiler, promosyon teklifleri gönderebilir. Üyelerimiz bu gibi bilgileri alıp almama konusunda her türlü seçimi üye olurken yapabilir, sonrasında üye girişi yaptıktan sonra hesap bilgileri bölümünden bu seçimi değiştirilebilir ya da kendisine gelen bilgilendirme iletisindeki linkle bildirim yapabilir.








Mağazamız üzerinden veya eposta ile gerçekleştirilen onay sürecinde, üyelerimiz tarafından mağazamıza elektronik ortamdan iletilen kişisel bilgiler, Üyelerimiz ile yaptığımız "Kullanıcı Sözleşmesi" ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında üçüncü kişilere açıklanmayacaktır.








Sistemle ilgili sorunların tanımlanması ve verilen hizmet ile ilgili çıkabilecek sorunların veya uyuşmazlıkların hızla çözülmesi için, Firmamız, üyelerinin IP adresini kaydetmekte ve bunu kullanmaktadır. IP adresleri, kullanıcıları genel bir şekilde tanımlamak ve kapsamlı demografik bilgi toplamak amacıyla da kullanılabilir.








Firmamız, Üyelik Sözleşmesi ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında da, talep edilen bilgileri kendisi veya işbirliği içinde olduğu kişiler tarafından doğrudan pazarlama yapmak amacıyla kullanabilir.  Kişisel bilgiler, gerektiğinde kullanıcıyla temas kurmak için de kullanılabilir. Firmamız tarafından talep edilen bilgiler veya kullanıcı tarafından sağlanan bilgiler veya Mağazamız üzerinden yapılan işlemlerle ilgili bilgiler; Firmamız ve işbirliği içinde olduğu kişiler tarafından, "Üyelik Sözleşmesi" ile belirlenen amaçlar ve kapsam dışında da, üyelerimizin kimliği ifşa edilmeden çeşitli istatistiksel değerlendirmeler, veri tabanı oluşturma ve pazar araştırmalarında kullanılabilir.








Firmamız, gizli bilgileri kesinlikle özel ve gizli tutmayı, bunu bir sır saklama yükümü olarak addetmeyi ve gizliliğin sağlanması ve sürdürülmesi, gizli bilginin tamamının veya herhangi bir kısmının kamu alanına girmesini veya yetkisiz kullanımını veya üçüncü bir kişiye ifşasını önlemek için gerekli tüm tedbirleri almayı ve gerekli özeni göstermeyi taahhüt etmektedir. 








KREDİ KARTI GÜVENLİĞİ




Firmamız, alışveriş sitelerimizden alışveriş yapan kredi kartı sahiplerinin güvenliğini ilk planda tutmaktadır. Kredi kartı bilgileriniz hiçbir şekilde sistemimizde saklanmamaktadır.




İşlemler sürecine girdiğinizde güvenli bir sitede olduğunuzu anlamak için dikkat etmeniz gereken iki şey vardır. Bunlardan biri tarayıcınızın en alt satırında bulunan bir anahtar ya da kilit simgesidir. Bu güvenli bir internet sayfasında olduğunuzu gösterir ve her türlü bilgileriniz şifrelenerek korunur. Bu bilgiler, ancak satış işlemleri sürecine bağlı olarak ve verdiğiniz talimat istikametinde kullanılır. Alışveriş sırasında kullanılan kredi kartı ile ilgili bilgiler alışveriş sitelerimizden bağımsız olarak 128 bit SSL (Secure Sockets Layer) protokolü ile şifrelenip sorgulanmak üzere ilgili bankaya ulaştırılır. Kartın kullanılabilirliği onaylandığı takdirde alışverişe devam edilir. Kartla ilgili hiçbir bilgi tarafımızdan görüntülenemediğinden ve kaydedilmediğinden, üçüncü şahısların herhangi bir koşulda bu bilgileri ele geçirmesi engellenmiş olur.








Online olarak kredi kartı ile verilen siparişlerin ödeme/fatura/teslimat adresi bilgilerinin güvenilirliği firmamız tarafından Kredi Kartları Dolandırıcılığı'na karşı denetlenmektedir. Bu yüzden, alışveriş sitelerimizden ilk defa sipariş veren müşterilerin siparişlerinin tedarik ve teslimat aşamasına gelebilmesi için öncelikle finansal ve adres/telefon bilgilerinin doğruluğunun onaylanması gereklidir.








Üye olurken verdiğiniz tüm bilgilere sadece siz ulaşabilir ve siz değiştirebilirsiniz. Üye giriş bilgilerinizi güvenli koruduğunuz takdirde başkalarının sizinle ilgili bilgilere ulaşması ve bunları değiştirmesi mümkün değildir. Bu amaçla, üyelik işlemleri sırasında 128 bit SSL güvenlik alanı içinde hareket edilir. Bu sistem kırılması mümkün olmayan bir uluslararası bir şifreleme standardıdır.








Bilgi hattı veya müşteri hizmetleri servisi bulunan ve açık adres ve telefon bilgilerinin belirtildiği İnternet alışveriş siteleri günümüzde daha fazla tercih edilmektedir. Bu sayede aklınıza takılan bütün konular hakkında detaylı bilgi alabilir, online alışveriş hizmeti sağlayan firmanın güvenirliği konusunda daha sağlıklı bilgi edinebilirsiniz.








Not:İnternet alışveriş sitelerinde firmanın açık adresinin ve telefonun yer almasına dikkat edilmesini tavsiye ediyoruz. Alışveriş yapacaksanız alışverişinizi yapmadan ürünü aldığınız mağazanın bütün telefon / adres bilgilerini not edin. Eğer güvenmiyorsanız alışverişten önce telefon ederek teyit edin. Firmamıza ait tüm online alışveriş sitelerimizde firmamıza dair tüm bilgiler ve firma yeri belirtilmiştir.








MAİL ORDER KREDİ KART BİLGİLERİ GÜVENLİĞİ




 




 Sipariş ettiğiniz ürünlerin bedeli karşılığında bize göndereceğiniz tarafınızdan onaylı mail-order formu bedeli dışında herhangi bir bedelin kartınızdan çekilmesi halinde doğal olarak bankaya itiraz edebilir ve bu tutarın ödenmesini engelleyebileceğiniz için bir risk oluşturmamaktadır. 








ÜÇÜNCÜ TARAF WEB SİTELERİ VE UYGULAMALAR








Mağazamız, web sitesi dâhilinde başka sitelere link verebilir. Firmamız, bu linkler vasıtasıyla erişilen sitelerin gizlilik uygulamaları ve içeriklerine yönelik herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır. Firmamıza ait sitede yayınlanan reklamlar, reklamcılık yapan iş ortaklarımız aracılığı ile kullanıcılarımıza dağıtılır. İş bu sözleşmedeki Gizlilik Politikası Prensipleri, sadece Mağazamızın kullanımına ilişkindir, üçüncü taraf web sitelerini kapsamaz.












İSTİSNAİ HALLER








Aşağıda belirtilen sınırlı hallerde Firmamız, işbu "Gizlilik Politikası" hükümleri dışında kullanıcılara ait bilgileri üçüncü kişilere açıklayabilir. Bu durumlar sınırlı sayıda olmak üzere;








Kanun, Kanun Hükmünde Kararname, Yönetmelik v.b. yetkili hukuki otorite tarafından çıkarılan ve yürürlülükte olan hukuk kurallarının getirdiği zorunluluklara uymak;








Mağazamızın kullanıcılarla akdettiği "Üyelik Sözleşmesi"'nin ve diğer sözleşmelerin gereklerini yerine getirmek ve bunları uygulamaya koymak amacıyla;








Yetkili idari ve adli otorite tarafından usulüne göre yürütülen bir araştırma veya soruşturmanın yürütümü amacıyla kullanıcılarla ilgili bilgi talep edilmesi;








Kullanıcıların hakları veya güvenliklerini korumak için bilgi vermenin gerekli olduğu hallerdir. 








E-POSTA GÜVENLİĞİ




Mağazamızın Müşteri Hizmetleri’ne, herhangi bir siparişinizle ilgili olarak göndereceğiniz e-postalarda, asla kredi kartı numaranızı veya şifrelerinizi yazmayınız. E-postalarda yer alan bilgiler üçüncü şahıslar tarafından görülebilir. Firmamız e-postalarınızdan aktarılan bilgilerin güvenliğini hiçbir koşulda garanti edemez.












TARAYICI ÇEREZLERİ








Firmamız, mağazamızı ziyaret eden kullanıcılar ve kullanıcıların web sitesini kullanımı hakkındaki bilgileri teknik bir iletişim dosyası (Çerez-Cookie) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası site hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet'in kullanımını kolaylaştırır.








Teknik iletişim dosyası,  siteyi kaç kişinin ziyaret ettiğini, bir kişinin siteyi hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar sitede kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından  dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel bilgi almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde uyarı verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler.








Firmamız, işbu "Gizlilik Politikası" hükümlerini dilediği zaman sitede yayınlamak veya kullanıcılara elektronik posta göndermek veya sitesinde yayınlamak suretiyle değiştirebilir. Gizlilik Politikası hükümleri değiştiği takdirde, yayınlandığı tarihte yürürlük kazanır.








Gizlilik politikamız ile ilgili her türlü soru ve önerileriniz için bilgi@konyagiad.org.tr adresine e-mail gönderebilirsiniz. Firmamız’a ait aşağıdaki iletişim bilgilerinden ulaşabilirsiniz.








Firma Ünvanı : KONYA GIAD




Adres :Karatay/KONYA




Eposta : bilgi@konyagiad.org.tr